خرید کیسه پارچه ای (انواع کیسه پارچه ای)

folder_openبازیافت, پلاستیک, محیط زیست
comment1 دیدگاه

کیسه های خرید پارچه ای جایگزینی سازگار با محیط زیست، عملی و مقرون به صرفه برای انواع کیسه های پلاستیکی یکبار مصرف هستند. استفاده از کیسه های خرید پارچه ای قابل استفاده مجدد با کاهش آلودگی و صرفه جویی در انرژی به محیط زیست کمک می کند، به علاوه تغییر به کیسه های خرید قابل استفاده مجدد می تواند در درازمدت باعث صرفه جویی در هزینه ها شود. طیف گسترده ای از انواع کیسه های پارچه ای قابل استفاده مجدد در بازار موجود است.

بسیاری از کیسه های پارچه ای از مواد پایدار مانند جوت، کنف، پنبه یا بامبو ساخته می شوند و به عنوان ناجی محیط زیست و جایگزین سازگار با محیط زیست برای پلاستیک معرفی شده اند. بسیاری از مواد تشکیل دهنده کیسه های پارچه ای، مانند پنبه، حتی گازهای گلخانه ای را به اکسیژن قابل تنفس تبدیل می کنند، نه اینکه کربنی مانند گازهای مشتق شده از نفت منتشر کنند. اما حتی آن دسته از کیسه های قابل استفاده مجدد که از مشتقات پلاستیکی ساخته شده اند، نسبت به کیسه های خرید پلاستیکی معمولی برای محیط زیست بهتر هستند؛ جنس این کیسه ها پلی پروپیلن می باشد که اغلب از بطری‌های پلاستیکی بازیافتی ساخته می شوند.

وقتی مردم از کیسه های خرید قابل استفاده مجدد استفاده می کنند، دیگر نیازی به کیسه های پلاستیکی یکبار مصرف ندارند، این نیاز کاهش یافته برابر است با تولید کمتر و در نتیجه منجر به اصلاح اشتباهاتی که کیسه های پلاستیکی یکبار مصرف ایجاد می کنند می شود.

کیسه پارچه ای سوزنی

کیسه پارچه ای سوزنی از نظر شکل دستگیره به دو صورت تقسیم بندی می شوند. دسته اول ساک دستی دسته پانچ و دسته دوم ساک دستی دسته بندی می باشد. برای اضافه شدن دسته زنبیلی یا لوپ هزینه بیشتر به قیمت کیسه پارچه ای اضافه می شود.نوع دسته در مقاومت کیسه‌پارچه ای تعیین کننده است اگر وزن زیادی در کیسه‌ها گذاشته شود معمولا از ناحیه دسته دچار پارگی می شوند و برای اجناس سنگین باید از دسته بندی یا همان لوپ استفاده شود.

همان طور که در تصویر مشخص است این نوع دسته به صورت دو بند محکم به ساک دستی دوخت می شود. مقاومت این بند به اندازه کافی بالا می باشد.همچنین این بند به خوبی به ساک دستی دوخت شده و امکان جدا شدن را ندارد. همانطور که گفته شد این نوع دسته مقاومت خوبی در برابر اجناس سنگین دارند. از دیگر مزیت این دسته شگل ظاهری مناسب در کیسه پارچه‌ای است.

دسته پانچ (موزی)

این دسته به صورت رایگان بر روی کیسه پارچه ای ایجاد می شود. دسته های پانچ مقاومت کمتری نسبت به دسته های لوپ دارند اما به دلیل قیمت مناسب مورد توجه قرار میگیرند.

در قسمت بالای کیسه‌پارچه ای به اندازه 5 سانتی متر به صورت دو لایه اجرا می شود که به آن اصطلاحا لب برگردان می گویند. لب برگردان در هر دو مورد دسته پانچ و لوپ وجود دارد. دسته پانچ در همین ناحیه دو لایه ایجاد میگردد تا حداکثر مقاومت را ابجاد کند.

تفاوت کیفیت پارچه مصرفی در تولید ساک دستی در همین دسته های پانچ بیشترین تاثیر را دارد. شرکت های تولید کننده پارچه اسپان باند کیفیت متفاوتی دارند بعضی از این شرکت ها پارچه های با کیفیت پایین و قیمت ارزان تولید می کنند.

وقتی کیفیت پارچه پایین باشد طبیعتا مقاومت دسته پانچ نیز به شدت کم می شود.پس مراقب باشید درهنگام خرید فقط به قیمت کیسه پارچه ای توجه نکنید و به جنس پارچه هم توجه کنید.

پارچه های استفاده شده برای ساک دستی های مجموعه آیتکس از شرکت بادران ایساتیس کویر یزد می باشد و دارای کیفیت عالی می باشد.

ساک پارچه ای عطف دار ( کاست)

در این نوع از ساک دستی ها برای حجم گرفتن ساک دستی به اندازه 10 سانتی متر به بغل یا کف آن اضافه می شود.

کاست علاوه بر افزایش حجم ساک به افزایش مقاومت ساک دستی در مقابل تحمل بار یا وزن اجناس کمک به سزایی می کند.

ساک دستی های کاست دار در دو نوع کف کاست و  سه طرف کاست  تولید می شود.

کیسه پارچه ای کف کاست: 

این نوع ساک دستی فقط به اندازه 10 سانتی متر به انتهای کف پارچه اضافه می شود. نسبت به سه طرف کاست مقرون به صرفه می باشد.

ساک پارچه ای سه طرف کاست :

این نوع از ساک دستی کیفیت بسیار مناسب تری نسبت به سایر ساک دستی های ساده دارد. این محصول برای فروشگاه هایی که اجناس حجیم یا سنگین دارند یا به دنبال بهترین کیفیت هستند توصیه می شود ازجمله فروشگاه هایی مانند صنف پوشاک و موتد غذایی و فروشگاه های کفش فروشی و شرکت هایی که به دنبال  تبلیغات ماندگار و چشم گیر هستند.

 

قیمت کیسه پارچه ای دو تکه

این نوع کیسه‌پارچه ای در حالت سه طرف کاست تولید می شود. رنگ قسمت پایینی ساک پارچه ای با قسمت بالایی متفاوت است که زیبایی خاصی را جلوه میدهد. این نوع ساک دستی دارای دسته بند دار در گرماژ 90 تولید می شود. قیمت کیسه پارچه ای دو تکه نسبت به یک تکه به دلیل کندی سرعت تولید بالاتر است

ساک دستی طرح دار:

این مدل کیسه پارچه ای شیک ترین و مورد پسندترین نوع ساک دستی از دیدگاه مخاطب است.

طرح های ایجاد شده برروی این نوع از ساک پارچه ای بصورت چاپ طرح های آماده کم رنگ و بصورت رولی برروی تمام پارچه شکل می گیرد.

طرح های ایجاد شده معمولا از طرح های تاریخی و باستانی و اسلامی مانند بته جقه و مشبک و یا اشکال هندسی ویا راه راه هم در بعضی از موارد استفاده می شود.

این نوع محصول بیشتر در مشاغلی که زیبایی ظاهری اهمیت زیادی دارد مانند لوازم آرایشی ، موبایل فروشی ها ،تجهیزات رایانه ای ، نمایشگاه ها و غیره کاربرد دارد .

گرماژ در کیسه پارچه ای

جنس پارچه های استفاده شده در ساک پارچه ای از جنس اسپان می باشد این پارچه در زمره­‌ی منسوجات بی­‌بافت و از جنس پلی‌­پروپلین است. اسپان باند به نام­‌هاى پارچه­‌ی بی بافت یا سوزنی یا یک بار مصرف هم شناخته می شود.

پارچه های اسپان باند در گرماژ های 8 تا گاها 300 گرم نیز تولید می شوند.

به طور مثال از گرماژهای 30 تا 40 در تولید ماسک استفاده می شود.

اما گرماژ مورد استفاده در کیسه پارچه ای گرماژ 60 و 90 گرم می باشد.

گرماژ 60

منظور از گرماژ 60 این است که وزن یک متر مربع پارچه برابر با 60 گرم می باشد و گرماژ 90 به این معناست که وزن 90 یک متر مربع از این پارچه 90 گرم می باشد. گرماژ بالاتر تراکم بیشتر پارچه را نشان می دهد.

گرماژ 60 به دلیل قیمت مناسب و کارایی مناسب بیشترین مصرف را در بازار فروش ساک دستی ها دارد.

گرماژ 90

اما طبیعیست که گرماژ 90 به دلیل جنس پرتراکم تر و بهتر برای تبلیغات بازدهی بیشتری دارد. اگر فروشندگان و شرکت ها هزینه بیشتری کنند و از ساک دستی های 90 گرم خریداری کنند تبلیغات با کیفیت تری را انجام داده اند.

از دیگر موارد استفاده ساک های 90 گرمی در مواردی است که وزن کالایی که در داخل کیسه قرار میگیرد بالای 4 یا 5 کیلوگرم می باشد. در این مواقع کیسه‌های 60 گرمی توانایی تحمل این وزن را ندارند و باید از کیسه های 90 گرمی استفاده شود.

همانجورکه در بالا توضیح داده شد اضافه شدن دسته بندی یا کف یا بغل کاست به افزایش مقاومت کیسه پارچه ای کمک می کنند. ساک دستی سه طرف کاست دسته بندی 90 گرم تحمل وزن بالای 15 کیلوگرم را نیز دارد.

بگ پارچه ای تبلیغاتی

بگ پارچه ای با دستگاه های کاملا اتومات تولید میشود و در قیمت تمام شده آن تاثیر بسزایی برای تولیدکنندگان مصرف کنندگاه بگ پارچه ای دارد.

بگ پارچه ای سوزنی بهترین گزینه برای تبلیغات برند و فروشگاه و شرکت می باشد. در این نوشته قصد داریم از اهمیت و دلیل استفاده از این نوع تبلیغات در بازار رقابتی امروزه توضیحاتی را ارائه دهیم شما میتوانید برای مشاهده لیست قیمت این محصول بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

امروزه با رشد روز افزون تکنولوژی مراحل تولید بگ پارچه ای با دستگاه های کاملا اتومات راحت تر شده و در قیمت تمام شده آن تاثیر بسزایی دارد.

امروزه در کشورمان رقابت زیادی شاپینگ بگ پارچه ای شرکت ها و فروشگاه ها وجود دارد که طبیعتا همه آنها نمی توانند در این بازار باقی بمانند.

جذب مشتری جدید و حفظ مشتریان سابق و تبدیل مشتری به مشتری ثابت مهمترین اهداف فروشندگان می باشد.

طبیعتا تبلیغات تاثیر زیادی در این امر دارد. تبلیغات در فضای اینترنت و شبکه های مجازی تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد.

اما نوع دیگر تبلیغات استفاده از هدایای تبلیغاتی می باشد.

هدایای تبلیغاتی مثل خودکار تبلیغاتی لیوان تبلیغاتی سرکلیدی و بگ پارچه ای و … می باشد.

یکی از بهترین هدایای تبلیغاتی که می تواند علاوه بر چاپ نایلون جذب مشتری جدید مشتریان را هم به مشتری ثابت تبدیل کند استفاده از ساک دستی تبلیغاتی سوزنی می باشد.

روش های مختلف تبلیغ

این بگ های تبلیغاتی بهترین انتخاب برای فروشندگان هستند.فروشندگان باید اجناس خود را در داخل یک کیسه ای قرار دهند و به مشتری تحویل دهند. این کیسه میتواند یک عدد نایلکس شفاف یا یک نایلکس رکابی طرح لبخند باشد. اگر فراتر برویم بعضی ها از نایلون های دسته موزی یا تقویت یا بندی طرح عمومی استفاده می کنند.

فروشندگانی که کمی بیشتر به خودشان اهمیت می دهند از نایلون با چاپ اختصاصی استفاده می کنند. با هوش ترین فروشندگان از بگ پارچه ای برای تحویل اجناس خود به مشتریان استفاده می کنند. استفاده از این روش بسیار پربازده می باشد. این نوع کیسه ها پس از تحویل به مشتری دور ریخته نمی شود و حداقل چند بار دیگر به عنوان کیسه خرید مورد استفاده قرار می گیرد.

شما در واقع این بگ پارچه ای را به مشتریانی که از شما خرید کرده اند می دهید و قطعا مشتریان از این سلیقه شما راضی خواهند بود. هر چه بگ پارچه ای شما بهتر باشد مشتریان تعداد دفعات بیشتری از آن استفاده می کنند.

به طور مثال ساک دستی های 90 گرمی دیرتر از ساک دستی های 60 گرمی از بین می روند و تبلیغات بهتری هستد. یا اگر کیسه خرید سه طرف کاست باشد به دلیل مقاومت و حجم خوبی که دارد بیشتر توسط مشتریان استفاده می شود. در واقع تابلو تبلیغاتی شما در سطح شهر به صورت سیار بیشتر می شود.

البته در سیاست و استراتژی های فروش اجناس خود حتما باید به کیفیت و قیمت مناسب کالاهای خود دقت کنید. چون در نهایت مشتریان خریدار کالای شما هستند و باید از آن راضی باشند. در کنار کیفیت و قیمت مناسب کالا بسته بندی و نوع تحویل و پرانته محصول شما می تواند در میزان رضایتمندی مشتریان از شما تاثیرگذار باشد.

این بگ پارچه ای به دلیل مواد مورد استفاده در تولید پارچه اسپان باند کاملا تجزیه پذیر و دوستدار محیط زیست می باشد.

استفاده از این نوع کیسه خرید به جای کیسه های نایلونی به شدت توصیه می شود. دوستداران محیط زیست در تلاش هستند با ارتقای جایگاه فرهنگی کشور استفاده از این کیسه های خرید را جایگزین کیسه های نایلونی کنند.

استفاده از این کیسه ها در سال های اخیر بیشتر شده و به تعداد شرکت های تولید کننده پارچه های اسپان باند و خطوط تولید بگ پارچه ای اضافه شده است. این مورد نوید آینده ای بهتر در کشور را می دهد.

جنس پارچه اسپان باند مصرفی در مجموعه آیتکس از شرکت بادران ایساتیس کویر یزد می باشد. این شرکت دارای یکی از بهترین کیفیت ها در تولید پارچه اسپان باند می باشد به همین دلیل است که مجموعه آیتکس از تولیدات پارچه این شرکت استفاده می کند.

نحوه ارسال این کالا به سراسر کشور توسط مجموعه آیتکس از مبدا اصفهان و تهران توسط باربری انجام می شود. ارسال توسط تیپاکس و پست نیز امکان پذیر می باشد. اما با توجه به نوع این کالا و حجم و وزن آن به صرفه ترین گزینه برای ارسال باربری می باشد.

در صورتی که شهرستان مذکور باربری نداشته باشد ارسال از طریق پست و تیپاکس انجام می شود.

مجموعه آیتکس در زمینه چاپ و تولید انواع ساک پارچه ای و نایلون تبلیغاتی فعالیت دارد. برای مشاهده لیست قیمت خدمات این مجموعه روی گزینه های زیر کلیک کنید.

ساک پارچه ای فلت

ساک پارچه ای فلت ارزان ترین نوع ساک دستی می باشد. در این مجموعه فقط در گرماژ 60 قابل تولید است. در گرماژ 90 به دلیل قیمت بالا و استقبال کمتر مشتریان تولید این گرماژ در حالت فلت متوقف شده است. در گرماژ 90 فقط حالت سه طرف کاست ( تک رنگ – دوتکه – طرحدار ) تولید می شود که در ادامه مطلب در مورد آن توضیح می دهیم.

ساک پارچه ای فلت پرفروش ترین نوع ساک دستی می باشد. قیمت مناسب این ساک دلیل فروش بیشتر آن می باشد. از نظر نوع دستگیره دسته پانچ یا همان دسته موزی به صورت رایگان می باشد. اما طبق نیاز مشتری می توان دستگیره بندی یا همان زنبیلی تولید کرد که هزینه دستگیره به مبلغ ساک دستی اضافه می شود. حداقل سفارش ساک دستی در سایزهای اصلی 500 عدد می باشد. در صورت نیاز به چاپ حداقل سفارش باید 1000 عدد باشد.

ساک پارچه ای

ساک پارچه ای تبلیغاتی در حالات مختلف در دو گرماژ 60 و 90 گرم و به صورت ساده کف کاست و سه طرف کاست و به صورت دوتکه و طرحدار تولید می شود.

ساک پارچه ای سوزنی برای تبلیغات کاربرد زیادی دارد. پارچه های سوزنی یا همان اسپان باند به دلیل کیفیت مناسب کاربرد فراوانی  در صنعت های مختلف دارد. تولید کیسه های سوزنی یکی از پرکاربرد ترین استفاده این پارچه هاست.

ساک پارچه ای تبلیغاتی در حالات مختلف در دو گرماژ 60 و 90 گرم و به صورت ساده ( فلت ) کف کاست و سه طرف کاست و به صورت دوتکه و طرحدار تولید می شود. تنوع زیاد در تولید باعث شده نیاز تمامی صنوف به این کیسه ها برطرف شود.

مثلا اگر صنفی نیاز به یک بگ پارچه ای با قیمت مناسب می باشد از حالت ساده ( فلت ) استفاده می کند که قیمت مناسب تری دارد. اگر نیاز به یک ساک برای جنسی حجیم دارد از کیسه های سه طرف کاست استفاده می کند. اگر برند فروشگاه با ارزش است و نیاز به یک ساک شیک با پرستیژ مناسب دارد از ساک های طرحدار استفاده می کند که جلوه مناسبی دارد.

کف کاست به اندازه 10 سانتی متر برای ساک دستی باعث ایجاد مقاومت بیشتر و حجم بیشتر ساک دستی برای اجناس حجیم تر می شود. به مانند ساک های فلت، کف کاستها نیز فقط در گرماژ 60 تولید می شود.هزینه کاست کف برای هر ساک پارچه ای متفاوت می باشد و هر چه عرض ساک بزرگتر باشد میزان مصرف پارچه نیز بیشتر شده و قیمت آن افزایش می یابد.

در تولید کف کاست سرعت تولید نسبت به حالت فلت کند تر شده که این مورد نیز از عوامل تاثیرگذار در قیمت ساک دستی می باشد.

در این نوع ساک پارچه ای نیز می توان دسته پانچ یا دسته بندی تولید کرد. توجه شود برای تولید دسته بندی باید عرض ساک دستی حداقل 30 سانتی متر باشد تا امکان تولید به صورت دسته دار وجود داشته باشد. در سایز های کوچکتر مثل سایز ویژه 25*35 یا 20*30 امکان تولید دسته بندی وجود ندارد و این سایز کیسه پارچه ای به صورت دسته پانچ تولید می گردد.

طبیعتا هر فردی به دنبال یافتن قیمت مناسب برای خرید هر کالا می باشد. ساک پارچه ای ارزان عنوانی است که ممکن است در اینترنت جستجو شود و افراد به دنبال یافتن قیمت مناسب برای کیسه پارچه ای باشند. برای یافتن قیمت مناسب حتما به این نکته توجه کنید که کیسه پارچه ای تولید شده با پارچه کدام شرکت اسپان باند می باشد.

اگر چه گرماژ پارچه مثلا 60 باید در همه شرکت ها به یک صورت تولید شود و هر متر مربع پارچه 60 گرم وزن داشته باشد اما برخی از پارچه های تولید شده در بازار متاسفانه کیفیت مناسبی ندارد و با قیمت های پایین تر عرضه می شوند.

برخی از تولید کنندگان ساک پارچه ای برای پایین آوردن قیمت از این پارچه ها استفاده می کنند که کیفیت کار را به شدت پایین می آورد. ما اینجا قصد تبلیغ برای هیچ کارخانه تولید پارچه ای را نداریم اما برای آگاهی شما توصیه می کنیم ساک دستی را از شرکتی خریداری کنید که با پارچه های شرکت بافتینه یا بادران تولید شده باشد. کیفیت پارچه های این دو شرکت مناسب می باشد. اکثر تولید کنندگان نیز از همین پارچه ها استفاده می کنند.

مجموعه آیتکس نیز به منظور تولید با کیفیت و مشتری پسند تولیدات خود را با پارچه شرکت بادران یزد انجام داده تا کیفیت بالایی را عرضه نماید.

ساک پارچه ای سه طرف کاست

ساک پارچه ای سه طرف کاست از بهترین نوع می باشد. کاست های اطراف ساک باعث ایجاد مقاومت بیشتر و افزایش حجم می شود.

در مجموعه آیتکس کیسه های پارچه ای سه طرف کاست در هر دو گرماژ 60 و 90تولید می گردد.

به طور مصال در سایز های متوسط سه طرف کاست در گرماژ 60 قابلیت تحمل وزن بین 8 تا 10 کیلو گرم را دارد. در گرماژ 90 گاها تحمل بار تا 20 کیلو گرم را نیز دارد. عرض کاست از هر طرف 10 سانتی متر می باشد که در این مجموعه قابلیت تولید کاست تا عرض 20 سانتی متر نیز امکان پذیر است.

تبلیغ با ساک های سه طرف کاست ماندگاری و بازدهی بیشتری دارد.

افزایش میزان مصرف پارچه ( در کاست های اطراف ) و همچنین کاهش سرعت تولید باعث افزایش قیمت ساک های سه طرف کاست می باشد.

ساک پارچه ای طرحدار

با طرحدار کردن ساک پارچه ای یک بگ شاپینگ بگ پارچه ای و زیبا و خاص تولید می شود. این نوع شاپینگ بگ پارچه ای در بین فروشگاه های برند و یا کسانی که قصد خرید یک ساک‌پارچه ای با کیفیت و زیبا را دارند طرفدار دارد.

این بگ های پارچه ای در سه طرح ترمه، طرح کتان و طرح مشبک در مجموعه آیتکس تولید می گردد. طرح بگ پارچه ای باید با ظرافت خاص و با رنگی چاپ شود که یک حالت بک گراند مناسب ایجاد نماید. اگر طرح روی بگ به صورت پر رنگ و جلوه دار چاپ شود شاید در نگاه اول جذاب به نظر برسد ولی ما را از هدف اصلی دور می کند.

هدف اصلی چیست؟ هدف اصلی برای خریداران ساک پارچه ای چاپ برند و تبلیغ خودشان است. پس اگر طرح بک گراند به صورت پر رنگ و جلوه دار چاپ شود چاپ برند مورد نظر هیچ جلوه ای نمی کند و برای فروشگاه بازدهی ندارد. بهترین حالت بک گراندی است که فقط باعث زیبایی شود و مانع جلوه چاپ نشود.

همانطور که در تصاویر هم مشاهده می کنید طرح بگ پارچه ای به هیچ عنوان مانع جلوه چاپ برند نشده است. در بعضی از بگ پارچه ای طرحدار موجود در بازار دیده می شود که طرح های بک گراند به صورت زننده و پر رنگ چاپ شده که باعث بی کیفیت شدن کار می شود.

توصیه می شود اگر قصد خرید ساک های طرحدار را دارید حتما از چاپ های رنگ نقره ای و طلایی یا رنگ اورینت استفاده کنید تا بالاترین کیفیت چاپ ایجاد شود.

چاپ بر روی ساک پارچه ای

چاپ بر روی انواع ساک پارچه ای به روش چاپ سیلک انجام می شود. چاپ سیلک اکثرا با رنگ های پی وی سی انجام می شود. رنگ های پی وی سی چاپ بهتر است پر رنگ تر از خود بگ پارچه ای باشند تا کیفیت مناسبی ایجاد شود.

به طور مثال برای چاپ روی کیسه زرد با رنگ مشکی که تیره تر می باشد استفاده شود. اگر بر عکس این باشد و روی کیسه مشکی بخواهیم چاپ زرد انجام دهیم کیفیت پایینی را به ما میدهد. چون در رنگ های پی وی سی پوشش رنگ مناسب نیست و رنگ پس زمینه اگر تیره تر باشد کیفیت چاپ را تحت تاثیر قرار می دهد. حال اگر بخواهیم روی کیسه مشکی چاپ رنگ روشن بزنیم باید چکارکنیم؟؟

در این مواقع از رنگ اورینت برای چاپ استفاده می کنند. قیمت چاپ با رنگ اورینت بیشتر است ولی به خاطر پوشش خوب رنگ اورینت برای چاپ با رنگ های روشن بهترن کیفیت را دریافت می کنیم. رنگ های طلایی ونقره ای پی وی سی هم پوشش رنگ مناسبی دارند و برای چاپ بر روی کیسه های تیره مناسب می باشند.

تولید کیسه پارچه ای

تولید کیسه پارچه ای دوم تولید که روش مدرن و به روز هم است تولید با دستگاه های اتومات می باشد. تمام مراحل دوخت در این روش اتومات است.

تولید کیسه پارچه ای بی بافت یا همان سوزنی به دو روش انجام می شود. شاپینگ بگ پارچه ای در روش اول که به صورت دستی انجام میگیرد برش پارچه با قیچی برقی انجام میگیرد. سپس دوخت توسط چرخ خیاطی التراسونیک انجام میگیرد. این روش در کارگاه های خیاطی انجام میشود.

البته نوعی کارگاه تولید کیسه پارچه اینیز وجود دارد که به جای دوخت التراسونیک از دوخت با نخ استفاده می شود چاپ نایلون که به این نوع ساک دستی دوختی می گویند. در ادامه این نوع تولید را بیشتر توضیح خواهیم داد.

اماروش دوم تولیدکه روش مدرن و به روز هم است تولید با دستگاه های اتومات می باشد. در این روش تمام مراحل دوخت و دسته ساک دستی توسط دستگاه انجام می شود. کافی است که تنظیمات لازم بر روی دستگاه انجام گیرد طاقه پارچه با عرض مناسب در دستگاه قرار گیرد. مابقی مراحل توسط دستگاه انجام میگیرد و دیگر نیازی به نیروهای زیادی نیست.

در انتها ساک دستی با ابعاد مورد نظر دوخته شده و از دستگاه خارج می شود. در ادامه جزئیات بیشتری از این نوع تولید بیان می شود.

مجموعه آیتکس تولید کننده کیسه پارچه ای با دستگاه کاملا اتومات و کیفیت و قیمت مناسب آماده ارائه خدمات به مشتریان گرامی می باشد.

برای مشاهده لیست قیمت کیسه پارچه ای تولیدی در مجموعه آیتکس روی دکمه زیر کلیک کنید.

تولید کیسه پارچه ای با چرخ خیاطی التراسونیک

در این روش تولید طاقه پارچه باید به اندازه ساک دستی مورد نظر برش بخورد. برای افزایش سرعت برش پارچه را روی هم قرار می دهند و با قیچی برقی برش را انجام می دهند.

در این حالت با یک بار برش تعداد بیشتری برش انجام می شود و سرعت کار بالاتر می رود. دوخت در این کیسه ها از نوع دوخت التراسونیک می باشد.

هنگام دوخت مقداری از پارچه دورریز می شود. بدین منظور باید یک سانتی متر از هر طرف بیشتر در نظر گرفت. مثلا برای بگ پارچه ای به ابعاد 40*30 نیاز به برش پارچه در عرض 32 سانتی متر هستیم تا با توجه به دورریز عرض خالص 30 سانتی متر برای ما باقی بماند.

در قسمت بالای تولید کیسه پارچه‌ای به اندازه 5 سانتی متر لب برگردان وجود دارد. دلیل این لب برگردان این است که چون در این ناحیه دسته ساک دستی قرار می گیرد باید برای مقاومت بیشتر و جلوگیری از پارگی ناحیه دسته در هنگام حمل این ناحیه دو لایه می شود.

برای تولید یک بگ پارچه ای 40*30 باید طاقه پارچه را به عرض 32 سانتی متر و طول 90 سانتی متر برش داد.سپس پارچه از ناحیه طول روی هم قرار می گیرد و در بالای پارچه 5 سانتی متر لب برگردان ایجتد می شود. سپس دوخت در کنار ساک دستی و بالای آن انجام میگیرد.

دسته ساک دستی بر حسب نیاز که می تواند دسته پانچ یا بندی باشد ایجاد می شود.

ساک دستی دوختی با نخ

معمولا برای سایز های بزرگ و سه طرف کاست از این دوخت استفاده می کنند.

برای زیبایی بیشتر از یک نوار رنگی دور ساک دستی استفاده می کنند تا جلوه بهتری داشته باشد.

مقاومت این دوخت نسبت به التراسونیک بیشتر است ولی قیمت تمام شده آن بالاتر است. همانطور که گفته شد برای ساک دستی های سه طرف کاست بیشتر از این دوخت استفاده می شود. در حالی که از دوخت التراسونیک نیز می توان برای سه طرف کاست استفاده کرد.

از دیگر موارد کاربرد این نوع دوخت برای ساک دستی با عرض بیش از 60 سانتی متر می باشد. چون اکثر دستگاه های اتومات قابلیت تولید بالاتر از عرض 60 را ندارند از نوع دوخت دستی برای تولید این ابعاد استفاده می شود.

در تصویر زیر دو نوع ساک دستی یا دوخت التراسونیک و دوخت نخی درج می شود تا بهتر تفاوت این دو را مقایسه کنید

تولید کیسه پارچه ای با دستگاه های اتومات

طبیعتا این صنعت نیز با رشد تقاضا نیازمند تولید آسان و با سرعت بیشتر است.

دستگاه های اتومات به همین منظور ساخته شده اند. در ادامه یک ویدئو از تولید با این دستگاه درج می شود تا بیشتر با نحوه تولید آشنا شوید.

در این روش تولید کیسه پارچه ای طاقه پارچه با عرض مشخص باید داخل دستگاه قرار گیرد. این عرض باید چقدر باشد؟ مثلا برای تولید سایز 40*30 عمودی ما نیازمند طاقه پارچه با عرض 90 سانتی متر هستیم.

در واقع ارتفاع ساک دستی ضربدر 2 می شود چون دولایه پارچه به هم دوخت می شود و کیسه را تشکیل می دهد. همانطور که قبلا نیز گفته شده در قسمت بالای ساک دستی در ناحیه دسته به اندازه 5 سانتی متر لب برگردان داریم که برای ایجاد مقاومت بیشتر در ساک دستی می باشد.

اگر 5 سانتی متر لب برگردان را به اضافه 40 کنیم و ضربدر 2 کنیم می شود 90 سانتی متر. پس برای تولید کیسه پارچه ای با سایز 40*30 بدون دورریز پارچه نیازمند طاقه با عرض 90 هستیم.

با همین فرمول برای تولید سایز 30*20 نیازمند طاقه باعرض 70 سانتی متر هستیم به همین شکل عرض طاقه پارچه مورد نظر محاسبه می شود.

حال با همین فرمول اگربخواهیم ساک دستی 40*30 را به صورت کف کاست تولید کنیم باید 10 سانتی متر به عرض طاقه پارچه اضافه شود. یعنی باید پارچه با عرض 100 سانتی متر را برای تولید انتخاب کنیم. یعنی 80 سانتی مترپارچه برای ارتفاع 10 سانتی متر برای لب برگردان و 10 سانتی متر برای کاست کف.

معمولا دستگاه های وارداتی در ایران که ساخت چین هستند توانایی تولید ساک دستی با عرض حداکثر 60 سانتی متر را دارند و امکان تولید با عرض بیشتر وجود ندارد.

سرعت تولید این دستگاه ها متفاوت می باشد از تولید 30 عدد تا 50 عدد در دقیقه برای این دستگاه ها وجود دارد.

معمولا میتوان در یک تایم کاری روزانه 25 هزار عدد ساک دستی را تولید کرد البته این میزان تولید بستگی به ابعاد ساک دستی و وجود یا عدم وجود کاست دارد.هرچه ابعاد بزرگتر و کاست دار باشد سرعت تولید کاهش می یابد.

برخی از دستگه ها با قیمت پایین تر نیز وجود دارند که فقط امکان تولید در حالت فلت را دارند و نمیتوان با آنها ساک دستی کاست دار تولید کرد.

Tags: , , , , , , , , , , ,

Related Posts

1 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست